THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, May 4, 2010

ermmmmm ntahla....

assalamualaikum... kepada pembaca..( kalau ada yang bacalah) huhuuhuhuhu..

dah lama sebenarnya tangan ni tak menaip..tak mengarang ayat..tak pedulikan perasaan...tak selami hati sendiri..tak bermuhasabah diri... tak bermotivasikan diri yang sebelum ini sangat bermotivasi ( sekiranya anda membaca posting saya terdahulu ).... ermmm..tak tahulah..
banyak sangat dah berubah... dari bilangan keluarga...dari perangai..pergaulan..
banyak sangat...



takde tempat nak mengadu kasih...mengadu benci..sakit hati...tapi kalau difikirkan balik

menggunakan blog sebagai medan peperangan hati dan perasaan mampulah legakan sikit 1%..tak banyak mana pun...



Intan yang awak kenal sekarang.,..

bukan lah INTAN yang dulu..
sentiasa berkilat...digilap oleh cahaya ilahi...digilap oleh aura bacaan Ya-sin dan Al-quran....tapi Intan sekarang..semakin berkarat... semakin lemah...semakin tidak langsung berkualiti..




kadang-kadang terdetik di hati..bilalah si Intan ni nak berubah..dah penat menunggu..mengharap..agar Intan akan kembali bersinar2 memancarkan kebaikkan dan kesenangan pada orang yang melihat...yang rapat..yang mengenali diri ini.... tapi hanya helaan nafas ermmmmmmm je yang mampu dilakukan.... kesal sekejap..

tapi tiada perubahan




mungkin hati nie dah hitam....ternoda dengan dosa2...solat2 yang ditinggalkan

....kecewa dengan kesusahan dan ujian yang Allah berikan...
susah nak terima ketentuan Allah... apakah dayus nye hati ini..
pekak betul perasaan ini... kekadang terasa..Allah tak sayangkan Intan... bencikan Intan...tapi hakikat yang pasti..." Allah maha besar...Maha adil..Maha bijaksana..tidak mungkin dia mengaturkan perjalanan hambanya dengan sia2" aku tahu tu...
aku penah belajar...
dan aku penah menghayati segalannye... cuma...nafsu...syaitan berjaya membelenggu aku..
penah kerja bodoh aku lakukan..menyalahkan Allah... menangis memarahi Allah...
aku tahu berdosa besar....aku sedar perkataan yang aku lemparkan adalah melampau... aku kesal..aku nak kembali ke jalannye...tapi aku tak tahu bagaimana nak bermula...hidup aku menjadi tak pasti...resah...gelisah...ermmmmmm ntahlah....




aku selau dengar kawan2 aku bagitau...." Allah menguji hambanya mengikut kemampuan hamba2nye" aku tahu itu benar..aku tidak pernah sangkal setiap kebenaran...cuma aku sukar nak menerima kehilangan Abah aku Ramli bin Mat buat selamanya... lama aku tak bersua wajahnya..mendengar suaranya...mendengar gelakanya..mendengar bersinnya yang kekadang aku terkejut dan menjadi marah(sekejap je...tindakan refleks)..lama sangat...

pemergiannye bukan lah untuk...outstation....berjumpa rakan2 untuk uptrend...buat kontrak rumah...beli barang....pergi hantar dan amik Ridzwan(adik aku)..tapi pemergiannya adalah untuk selamanya...selamanya... hanya 20 tahun aku bersama dengannya...





tak sempat dia melihat segulung ijazah aku pegang...tak sempat dia melihat aku konvokasi...sedih hati ini...tak pernah hilang...walau dah nak hampir setahun... memang betul orang2 selalu cakap...."walupun dah setahun...rasa mamcam baru semalam dia meninggal" memang betul la tu..aku tak nafikan..itu orang rasa..sekarang aku sendiri yang rasa..aku sendiri yang berpijak pada bumi yang nyata..bukan mimpi ngeri...( walaupun setiap malam selepas baru2 bapak aku meninggal,aku berharap..hanya mimpi ngeri..tapi sebenarnya BENAR)...dia dah meninggal..untuk selamanya..





kerana perasaaan sedih ini..aku tak pernah menyentuh blog ini..untuk menajamkan lagi motivasi aku..kerana aku dah kalah..lemah ..longlai

motivasi yang ada pada aku dah longlai..rapuh..aku tak tau bila ia akan kembali...





ermmmm...ntahla...tak tau nak kata apa.... aku hanya mengaharap masa dan ketentuan dariNYA..membimbing aku ke jalan yang diredhai..aku taknak mati dalam kehinaan..maafkanlah aku Ya ALLAH...aku lemah...



4 comments:

*SOULMATE* said...

penantian dlm pengharapan utk satu perubahan especially yg drastik "WILL NOT AND NEVER" happens even for once moment. everything NEED first step........and WHERE????? IS UR 1ST STEP??? i never c it until now.
ALWAYZ REMEMBER.......NOTHING GOOD WILL HAPPENS WITHOUT 1ST STEP. IF IT HAPPENS, IT JUZ UR LUCK AND IT ONLY HAPPENS ONCE IN UR LIFE.

VENUSKYPE said...

THANK YOU *SOULMATE*
i know..i never strat my first step.. but i dunnnooo... how...!!!!!

Nurul Sakura said...

jika die dh pergi..relakan die pergi, jika kita tdk merelakannyer, roh die x tenang..sabar dan berdoa itu yg penting..klu terlalu rindukan die sedekahknlah surah yassin..
Setiap yg hidup pasti akn pergi..Sabar dan jalanilah hidup spt biasa...

bella said...

intan,kuatkn semangat.